Author Topic: Dīzeļlokomotīve TЭ109 | Тепловоз TЭ109  (Read 8086 times)

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Dīzeļlokomotīve TЭ109 | Тепловоз TЭ109
« on: March 17, 2009, 07:42:51 PM »
Toms galerijā ir pievienojis loti interesantu foto!
No kurienes ir ši TЭ109-035 lokomotīve? Vācījā viņu ir daudz, Krievijā maz, Latvijas apstākļiem - ūnikums!
« Last Edit: March 19, 2009, 10:17:33 AM by miniaturmodelle »

Offline Jānis

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 90
  • Karma: +1/-0
  • Svētdienas fotogrāfs ar vakardienas kameru
    • http://laikraksts.net76.net
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #1 on: March 17, 2009, 08:09:07 PM »
Padomju eksporta lokomotīve. Droši vien laba, ja reiz saglabā konkurētspēju pat Vācijā...

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #2 on: March 17, 2009, 08:31:01 PM »
Nu labas viņas bija tikai VDR laikos! Vēlāk visām 232 lokomotīvēm taisija kapitālos remontus pēc kura palika pāri tikai ārējais veidols (laikam).

Offline toms

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 180
  • Karma: +8/-0
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #3 on: March 18, 2009, 03:33:29 PM »
Toms galerijā ir pievienojis loti interesantu foto!
No kurienes ir ši TЭ109-035 lokomotīve? Vācījā viņu ir daudz, Krievijā maz, Latvijas apstākļiem - ūnikums!
В 2008 году ремонт на заводе проходит из Германии через Вентспилсский порт прибывший тепловоз ТЭ109-035 (немецкое обозначение 131 056), который после окончания ремонта будет отправлен в Польшу (до границы – на транспортных тележках).
Tas no mana raksta Lokotrans žurnālā :)
toms

Offline Railman

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 77
  • Karma: +1/-0
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #4 on: March 18, 2009, 08:18:50 PM »
Nu labas viņas bija tikai VDR laikos! Vēlāk visām 232 lokomotīvēm taisija kapitālos remontus pēc kura palika pāri tikai ārējais veidols (laikam).

Tā nu nemaz nav, ka tikai VDR laikos bija labas! Arī tagad viņām nav nekādas vainas. Fotogrāfijā redzamā lokomotīve ir Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā, tātad lokomotīves īpašnieku apmierina šī lokomotīve ja jau atsūtīja uz remontu Daugavpilī, jo ja būtu palicis tikai ārējais veidols, tad nevajadzētu dzīt to uz Daugavpili, jo arī Polijā šīs lokomotīves neslikti remontē. omāju, ka saprotat ko es gribu ar to teikt!
Šīs lokomotīves ekspluatē ne tikai Vācijā, lielos daudzumos šīs lokomotīves ir sastopamas Bulgārijā, vēl Polijā var manīt un pašā Vācijā arī viņas ir pienācīgā daudzumā.
Šo lokomotīvi ražoja Luganskas (Vorošilovgradas) lokomotīvju rūpnīca un šīs mašīnas bija tikai eksportam, tāpēc "mūsu platuma grādos" viņas nav sastopamas! Vēl bija ТЭ-120 un dažas citas modifikācijas un 2ТЭ109, ko tagad ekspluatē Polijas dzelzceļš!

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #5 on: March 18, 2009, 09:20:39 PM »
Kādus gadus 5-7 Vācijas specializētajā presē bija speciāls raksts, par to ko un kā pārbūvē šīs lokomotīves Vācijas dzelzceļu vajadzībām. Ja pareizi atceros, tad no lielajām lietām atstāja tikai dīzeli, jo pēc jaudām nevarēja atrast līdzīgu (un tad arī bija cīņa ar dūmģāžu CO2). Mašinistu kabīnes iekārtojums, visu elektrisko sistēmu utt vienkārši svieda ārā!
Bet man jautājums ir cits! Kāpēc Daugavpilī uzrodas numurs TЭ109-035 ???? Kāpēc nav vecais vāciešu vai jaunais poļu? Un kas šādu konkrētu numuru iedeva? Pastāvošā kārtība........
« Last Edit: March 18, 2009, 09:22:55 PM by miniaturmodelle »

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #6 on: March 18, 2009, 09:30:12 PM »
В 2008 году ремонт на заводе проходит из Германии через Вентспилсский порт прибывший тепловоз ТЭ109-035 (немецкое обозначение 131 056), который после окончания ремонта будет отправлен в Польшу (до границы – на транспортных тележках).
Tas no mana raksta Lokotrans žurnālā :)
Tad jau sanāk, ka no Vetspils uz Daugavpili viņu veda tādā pat veidā? Vai kādam bildes gadījumā nav?
 Tāpat varbūt kādam ir igauņu- amerikāņu dīzeļlokomotīvju fotogrāfijas, kad tās transportēja caur Latviju?

Offline toms

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 180
  • Karma: +8/-0
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #7 on: March 19, 2009, 09:32:15 AM »
В 2008 году ремонт на заводе проходит из Германии через Вентспилсский порт прибывший тепловоз ТЭ109-035 (немецкое обозначение 131 056), который после окончания ремонта будет отправлен в Польшу (до границы – на транспортных тележках).
Tas no mana raksta Lokotrans žurnālā :)
Tad jau sanāk, ka no Vetspils uz Daugavpili viņu veda tādā pat veidā? Vai kādam bildes gadījumā nav?
 Tāpat varbūt kādam ir igauņu- amerikāņu dīzeļlokomotīvju fotogrāfijas, kad tās transportēja caur Latviju?
Te pāris ir. Bet šis ir cits gadījums, jo amerikāņi ar kuģi sūtīja lokomotīves un atsevišķi arī pareizos ratiņus. Tā viena bilde, kur liek ratiņus ir ņemta Tallinā (fotogrāfs Aldo Siig), divas pārējās - Ventspilī (fotogrāfs J.Eiduks)
Tad jau drīzāk jāpiemin tie simti elektrovilcienu vagoni, kurus RVR eksportēja uz Bulgāriju un Dienvidslāviju. Viņi tas īstos ratiņus līdz Čopai veda sastāvā uz platformas un uz robežas vienkārši apmainīja - tā kā tagad, acīmredzot, ar TE109.
« Last Edit: March 19, 2009, 09:47:57 AM by toms »
toms

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Re: Dīzeļlokomotīve TЭ109 | Тепловоз TЭ109
« Reply #8 on: March 21, 2009, 07:59:42 PM »
Bet kā ir ar to numura  TЭ109-035 piešķiršanu?

Offline vladl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 765
  • Karma: +9/-0
Re: Dīzeļlokomotīve TЭ109 | Тепловоз TЭ109
« Reply #9 on: March 23, 2009, 03:17:26 PM »
Bet kā ir ar to numura  TЭ109-035 piešķiršanu?

Возможно, это связано с таможенными операциями.

Offline Jānis

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 90
  • Karma: +1/-0
  • Svētdienas fotogrāfs ar vakardienas kameru
    • http://laikraksts.net76.net

Offline Railman

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 77
  • Karma: +1/-0
Re: Dīzeļlokomotīves | Тепловозы
« Reply #11 on: March 26, 2009, 09:20:37 PM »
В 2008 году ремонт на заводе проходит из Германии через Вентспилсский порт прибывший тепловоз ТЭ109-035 (немецкое обозначение 131 056), который после окончания ремонта будет отправлен в Польшу (до границы – на транспортных тележках).



Ar tiem ratiņiem var būt divi varianti.
1- līdz 1435mm platuma ceļam viņa tiks transportēta ar "transporta" ratiņiem, bet robežstacijā lokomotīvi pārliks uz personīgajiem ratiņiem.
2-savā laikā Luganskas (Vorošilovgradas) šīs lokomotīves un arī M62 ratiņus ir uzkonstruējusi tā, ka  veicot ne īpaši sarežģītas manipulācijas, nomainīt tikai riteņpārus, bet ratiņi paliek pašas lokomotīves.

Šādu variantu izmantoja Ziemeļkorejas dzelzceļš, kas savas lokomotīves sūtīja uz Poltavas lokomotīvju remontu rūpnīcu. Man 1988.gadā pat sanāca braukt vienā sastāvā, jo arī Rīga savas lokomotīves kādreiz sūtīja uz Poltavu. Žiemeļkorejas lokomotīve brauca ar saviem ratiņiem, tikai riteņpāri bija 1520mm platumam, bet lokomotīves 1435mm riteņpāri ar vilces motoriem atradās uz platformas, kas piekabināta bija pie lokomotīves.

Kādu varianatu izvēlēsies šajā gadījumā, gan nemāku teikt!
« Last Edit: March 26, 2009, 09:22:20 PM by Railman »