"Latvijas dzelzceļš" strādā pie jaunu konteinerkravu vilcienu maršrutu izveides
diena.lv 27.03.2009
Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš" (LDz) strādā pie jaunu konteinerkravu vilcienu maršrutu izveides. LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis piektdien "Latvijas dzelzceļa" 90.gadadienai veltītajā konferencē stāstīja, ka LDz kopā ar Igaunijas dzelzceļa kompāniju strādā pie konteineru vilciena "Sumbrs" maršruta izveides. Viņš informēja, ka "Sumbrs" pārvadās kravas no ziemeļiem uz dienvidiem - uz Minsku, Baltkrieviju, kā arī plānots maršrutu izstrādāt tālāk līdz Melnajai jūrai. Magonis klāstīja, ka projektā iesaistās arī privātie uzņēmēji, ar kuriem tiek risinātas sarunas. "Ļoti perspektīvs projekts nākotnē," viņš teica. LDz valdes priekšsēdētājs arī atzina, ka ir nosūtīts pirmais vilciens ar NATO kravām uz Afganistānu. "Pašreiz pirmais vilciens ir aizgājis, bet šis projekts ir neskaidrs," sacīja Magonis. "Tās tomēr ir vairāk amerikāņu kravas, un, ja amerikāņiem iepatīkas mūsu serviss, to varētu attīstīt tālāk un tas nebeigtos tikai ar Afganistānu," viņš pavēstīja. Magonis arī pastāstīja, ka nākotnes projekti ar konteinervilcienu "Baltika-tranzīts" saistās ar vilcienu, kas vestu kravas no Centrālāzijas, Ķīnas. Viņš norādīja, ka minētās aktivitātes ļauj cerēt, ka šogad LDz pārvadās lielāku konteineru skaitu nekā pērn. Savukārt Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Nils Freivalds pauda, ka ministrija strādā pie "Baltika-tranzīts" maršruta pagarināšanas, ir izveidota starpvaldību komisija ar Ķīnu un Kazahstānu, kas strādā pie šī projekta starpvaldību līmenī. Jau vēstīts, ka konteinervilciens "Baltika-Tranzīts" kopš 2003.gada kursē starp Rēzekni un Kazahstānas lielāko pilsētu Almati. Pēc kompānija sniegtās informācijas, LDz pērn pārvadāja 52 759 konteinerus, kas ir par 4,6% mazāk nekā 2007.gadā. Ar kravu pārvadājumu veikšanu pa dzelzceļu nodarbojas LDz meitaskompānija "LDz Cargo".