Author Topic: Sliežu ceļu atjaunošana  (Read 3908 times)

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Sliežu ceļu atjaunošana
« on: February 27, 2009, 09:06:29 PM »
Apspriedīs sliežu ceļu atjaunošanu posmā Indra-Latvijas robeža.
 
02:31, 17 februāris 2009

RĪGA, FEB 17, BNS - Indras pagasta padomē otrdien notiks Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" (LDz) sliežu ceļu atjaunošanas Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora posma Indra-Latvijas robeža ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojuma sabiedriskā apspriešana, liecina iepriekš "Latvijas Vēstnesī" publicētais paziņojums.
Projektā Indras pagastā, Krāslavas rajonā, paralēli (blakus) jau esošajam sliežu ceļam uz esošas zemes klātnes, uz kuras vēsturiski bijuši divi sliežu ceļi, ir paredzēts atjaunot otru sliežu ceļu 6,365 kilometru (km) garumā.
Īstenojot otrā sliežu ceļa atjaunošanas projektu, papildus paredzēta esošās zemes klātnes tehniskā stāvokļa uzlabošana, esošās ūdens novadīšanas sistēmas rekonstrukcija 1,425 km garumā, esošo astoņu caurteku pagarināšana un remonts. Ir iecerēts ieklāt vienlaidus sliežu ceļu un lietot mūsdienīgus sliežu stiprinājumus, kas samazina vilcienu kustības radītā trokšņa un vibrācijas līmeni, teikts paziņojumā.
Darba ziņojuma izstrādes gaitā secināts, ka sliežu ceļu atjaunošana samazinātu avārijas riskus, tostarp avāriju ar bīstamām kravām, kas var izraisīt vides piesārņojumu. Savukārt īpaši aizsargājamas sugas, biotopi un mikroliegumi, kā arī tāda nelabvēlīga ietekme uz vidi, kuras nepieļaušanai būtu jāatsakās no otrā sliežu ceļa atjaunošanas vai jāveic citi pasākumi ietekmes uz vidi novēršanai, darba ziņojuma gatavošanas laikā nav atklāti.
Ar darba ziņojumu līdz 25.februārim var iepazīties Vides pārraudzības valsts birojā, "Latvijas dzelzceļa" Tehniskās vadības direkcijā un Indras pagasta padomē.
Ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojumu sagatavojusi kompānija "Eiroprojekts".
Jau vēstīts, ka "Latvijas dzelzceļš" šogad plāno realizēt vairākus nozīmīgus modernizācijas projektus, to vidū kompānijas vadība pērnā gada beigās minēja arī sliežu ceļa rekonstrukciju posmā Indra-Latvijas robeža.
"Latvijas dzelzceļa" vienīgais īpašnieks ir valsts, kuru pārstāv Satiksmes ministrija.

Rūta Cinīte, +371 67088616, eko_zinas@bns.lv

Offline Jānis

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 90
  • Karma: +1/-0
  • Svētdienas fotogrāfs ar vakardienas kameru
    • http://laikraksts.net76.net
Re: Sliežu ceļu atjaunošana
« Reply #1 on: February 28, 2009, 09:52:53 AM »
Runā, ka "zaļie" protestē. Visu cieņu pret viņiem, bet man šķiet, ka viņi īsti nesaprot, par ko vispār iet runa.

Tāpat pavirzījies projekts par otra ceļa izbūvi (jebšu precīzāk- atjaunošanu) posmā Skrīveri- Krustpils.

Quote from: RĪGA, FEB 25, BNS
Satiksmes ministrija (SM) Eiropas Komisijā (EK) iesniegusi pieteikumu par otrā sliežu ceļa būvniecību posmā Skrīveri-Krustpils, Latvijas Ostu padomes sēdē sacīja ministrijas valsts sekretāra vietnieks Andulis Židkovs.

"Viens liels dzelzceļa projekts, kura pieteikumu mēs esam sagatavojuši un tikko iesnieguši Eiropas Komisijā, ir otrais sliežu ceļš iecirknī Skrīveri-Krustpils," viņš teica.

Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" (LDz) Projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" iepriekš klāstīja, ka LDz otrā sliežu ceļa būvniecību posmā Skrīveri-Krustpils cer pabeigt līdz 2012.gadam.

"Pašlaik šajā posmā iet tikai viens sliežu ceļš un veidojas pudeles kakla efekts," paskaidroja Poča un pastāstīja, ka šā sliežu ceļa būve būs pirmais projekts, kuru LDz īstenos no naudas, kas uzņēmumam atvēlēta no Kohēzijas fonda. "Šajā posmā darbu apjoms ir aptuveni 100 miljonu eiro vērtībā, un paredzēts, ka šie darbi tiks līdzfinansēti no Kohēzijas fonda aptuveni 60 miljonu eiro apmērā."

Šogad "Latvijas dzelzceļš" modernizācijas projektos investēs 72,652 miljonus latu, no kuriem 28,48 miljoni latu ir LDz līdzekļi, bet pārējie - Eiropas Savienības fondu finansējums, kā arī kredītlīdzekļi.

Kompānija pērn pārvadāja 56,061 miljonu tonnu kravu, kas ir par 7,5% vairāk nekā 2007.gadā. "Latvijas dzelzceļa" vienīgais īpašnieks ir valsts, kuru pārstāv Satiksmes ministrija.

Rūta Cinīte, +371 67088616, eko_zinas@bns.lv

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Re: Sliežu ceļu atjaunošana
« Reply #2 on: March 06, 2009, 07:59:14 PM »
Galvenais lai visiem šiem jaunajiem projektiem nauda neaptrūktos........... šīs ekonomiskās krīzes laikā!

Offline toms

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 180
  • Karma: +8/-0
Re: Sliežu ceļu atjaunošana
« Reply #3 on: March 07, 2009, 05:03:11 AM »
Galvenais - lai dzelzceļam neatņemtu to naudu!
toms

Offline Railman

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 77
  • Karma: +1/-0
Re: Sliežu ceļu atjaunošana
« Reply #4 on: March 07, 2009, 10:33:58 AM »
Galvenais - lai dzelzceļam neatņemtu to naudu!

Tas ir maz ticams, ka neatņems! JL tagad mēģinās grābt ko vien varēs, neba tauta un valsts labklājība viņus intresē! Ne velti tā plūcās dēļ Satiksmes ministrijas (vienīgā nozare, kas kaut cik normāli vēl pelna), tikai jautājums cik ilgi vēl!