Author Topic: Priekšvēlēšanu solījumi | Довыборные обещания  (Read 4862 times)

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
SCP: Uz lidostu jākursē tramvajam, nevis vilcieniem

Rīga, 6.maijs, LETA.

Uz Rīgas lidostu būtu jākursē tramvajam, nevis vilcieniem, uzskata partija "Sabiedrība citai politikai" (SCP).
Kā aģentūru LETA informēja SCP preses sekretārs Kaspars Funts, satiksmes ministram Kasparam Gerhardam (TB/LNNK) nezinot, Satiksmes ministrija izsludinājusi konkursu par tiesībām noteikt tehniski un finansiāli optimālākus dzelzceļa kravu maršrutus uz ostu Daugavas kreisajā krastā un dzelzceļa savienojumu ar Rīgas lidostu, ko aktīvi atbalstīja iepriekšējais satiksmes ministrs un tagadējais Rīgas mēra amata kandidāts Ainārs Šlesers (LPP/LC).
SCP valdes priekšsēdētāja vietnieks Egons Liepiņš uzskata, ka dzelzceļa atzara izbūve uz starptautisko lidostu "Rīga" būtu nelietderīga valsts un Rīgas pašvaldības līdzekļu izšķērdēšana. "Mani pārsteidz arī apstāklis, ka lēmums par visizdevīgāko risinājumu pieņemts Satiksmes ministrijā, nekonsultējoties ar Rīgas pilsētas plānošanas speciālistiem un neņemot vērā pilsētnieku viedokli," norādīja Liepiņš.
SCP uzsver - zinot Rīgas attīstības perspektīvas, ir skaidri redzams, ka elektrificētais transports ir viens no pilsētas sabiedriskā transporta attīstības pamatvirzieniem. Tramvaju satiksme ir sevi pierādījusi kā ātra, komfortabla un ir rīdzinieku iecienīta. Tāpēc tikai loģiski būtu uz lidostu būvēt jaunu tramvaja līniju, kas būtu lētāk un arī ērtāk, jo lidostas tramvaja līniju varētu savienot ar jau esošajiem tramvaju maršrutiem.
"Tramvaju līnija apkalpotu ne tikai lidmašīnu pasažierus, bet arī lidostas apkaimē dzīvojošos rīdziniekus un lidostas darbiniekus, kā arī būtu lētāka ekspluatācijā, līdz ar to arī maksa par braucienu šajā līnijā būtu zemāka," skaidro Liepiņš.
Gerhards aicina nejaukt lidostas attīstības plānu ar dzelzceļa infrastruktūras izpētes projektiem, aģentūru LETA iepriekš informēja ministra padomniece Inga Spriņķe.
"Izpētes projekts par dzelzceļa infrastruktūru uz Daugavas kreisā krasta ostu teritorijām un starptautisko lidostu "Rīga" ir Satiksmes ministrijas dienaskārtības jautājums un tiks veikts neatkarīgi no ministru politiskās piederības," norāda Gerhards. "Būtiski ir nejaukt lidostas attīstības plānu ar Daugavas kreisā krasta dzelzceļa infrastruktūras projektiem."
Ministrs uzsver, ka lidostas "Rīga" attīstības plāns patlaban tiek pārstrādāts un visi iesāktie pasākumi, tostarp līguma slēgšana ar Turcijas konsorciju "TAV Havalumanlari Holding AS", ir apturēti. Jaunu attīstības plānu lidosta iesniegs līdz 7.jūlijam.
Savukārt izpētes projekts par dzelzceļa infrastruktūru uz Rīgas ostu un lidostu nav saistīts ar kādu konkrētu lidostas termināļa attīstītāju vai kādu citu konkrētu projektu.
Daugavas kreisā krasta dzelzceļa infrastruktūras izpētes rezultāti tiks iekļauti Rīgas un Pierīgas mobilitātes plānā. Izpēte tiek finansēta no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem un tiek veikta, lai nodrošinātu kompleksu transporta sistēmas attīstību. Viens no izpētes projekta uzdevumiem ir arī iespējamo dzelzceļa savienojumu un attīstības variantu tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde, pēc kuras Satiksmes ministrija lems par labāko risinājumu.
Dzelzceļa līnijas izbūve no Rīgas centra līdz lidostai var izmaksāt vairāk nekā 55 miljonus latu. Šādas esot pirmās aptuvenās VAS "Latvijas dzelzceļš" aplēses. Būtisku daļu no šīs naudas varētu segt Eiropas Savienības struktūrfondi - no tiem ir plānots piesaistīt ap 47 miljoniem eiro (32,9 miljoniem latu).

Mārtiņš Vilemsons LETA
06.05.2009

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
KDS aicina Rīgā izveidot vilciena maršrutu no Bolderājas līdz centram

Rīga, 6.maijs, LETA.

Rīgā vajadzētu izveidot jaunu pasažieru vilcienu maršrutu no Bolderājas līdz centram, par šādu Kristīgi demokrātiskās savienības (KDS) priekšlikumu aģentūru LETA informēja KDS preses sekretārs Matīss Nīmanis.
Pēc KDS izvirzītā Rīgas mēra amata kandidāta Jāņa Riņķa domām, šāds vilciena maršruts palīdzētu Bolderājas iedzīvotājiem sastrēguma stundās ātri nokļūt pilsētas centrā un atpakaļ, kā arī izvairīties no liekas kavēšanās, pārvietojoties ar cita veida transportu. Tāpat pasažieru vilciens veicinātu Bolderājas attīstību, padarot to par vēl vienu Rīgas tūrisma centru.
"Viss, kas vajadzīgs, - uzlikt uz jau esošām sliedēm vilcienu, uztaisīt pāris vienkāršas un lētas pieturvietas, un maršruts būs gatavs. Tur viss jau ir, jo sliedes uztaisītas sen, bet pa tām labi ja reizi vai divas dienā kursē kāds preču vilciens. Būtu muļķīgi neizmantot šo resursu pilsētas attīstības labā," norāda Riņķis.
Riņķis pauž pārliecību, ka šāda maršruta ieviešana palīdzētu arī mazdārziņu īpašniekiem ātrāk un ērtāk nokļūt līdz vasaras atpūtas vietām, kas atrodas tieši vilciena kursēšanas virzienā.
KDS izvirzītais mēra amata kandidāts norāda - šāds risinājums nākšot par labu arī Bolderājai kā pilsētas rajonam. "Mēs varētu šo pilsētas daļu attīstīt kā vienu no Rīgas tūrisma centriem, kam ir sava pieeja jūrai. Tas nešaubīgi sekmētu investīciju pieaugumu Bolderājā, nodrošinot tās iedzīvotājus ar jaunām darba vietām, kas tuvāko divu gadu laikā būs ļoti aktuāli," sacīja Riņķis.
Partijas pārstāvis skaidroja, ka faktiski Rīga iegūtu savu "mazo Jūrmalu" ar pieņemamām cenām, zaļu vidi, kā arī visām tām priekšrocībām, ko spēj dot attīstīts tūrisma centrs.
Savukārt KDS vadītāja Māra Viktorija Zilgalve atzina, ka jaunais maršruts varētu izrādīties noderīgs ne tikai Bolderājas iedzīvotājiem. "Daļa Kurzemes rajona iedzīvotāju šo vilcienu varētu izmantot kā alternatīvu ierastajiem autobusiem, trolejbusiem un tramvajiem, kas sastrēguma stundās arī spiesti pārvietoties stipri lēnāk," teica Zilgalve.
Pēc viņas domām, lielisks pierādījums tam esot vilciena maršruta "Rīga-Jūrmala" rentabilitāte, kuru regulāri izmantojot Imantas, Zolitūdes un citu vilciena sliedēm pieguļošo pilsētas rajonu iedzīvotāji. Atšķirība vien būšot tajā, ka liela daļa jūrmalnieku, kas pārvietojas ar šo pasažieru vilcienu, strādā Rīgā, bet maksā nodokļus Jūrmalas budžetā. Savukārt Bolderājas iedzīvotāju nopelnītais lielā mērā palikšot Rīgas pilsētas budžetā un tiks izmantots rīdzinieku labā.
"Ir labi, ka mums satiksme attīstīta ar Jūrmalu, bet būtu vēl labāk, ja mēs to attīstītu arī savas pilsētas iekšienē," uzsvēra Zilgalve.

Mārtiņš Vilemsons LETA
06.05.2009

Offline Jānis

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 90
  • Karma: +1/-0
  • Svētdienas fotogrāfs ar vakardienas kameru
    • http://laikraksts.net76.net
Bleķis tas viss...

Lasu biedra Šlesera personīgo avīzi, dzelzceļa attīstības sadaļu. Solās "pacelt dzelzceļa sliedes uz balstiem, nojaucot uzbērumu, tādā veidā nojaucot barjeru starp bagātajiem un nabadzīgajiem pilsētas rajoniem". Jauki pasapņot, bet man kā Ķengaraga iedzīvotājam tas nedaudz atgādina ņirgāšanos, jo konkrētais mēra kandidāts n-tos gadus bija satiksmes ministrs, un visus šos gadus nebija viņa spēkos atjaunot vienu [!] gājēju pārvadu Jāņavārtos. Ne uzbūvēt no jauna, tikai atjaunot. Starp citu, tajā pašā laikā tieši šo dzelzceļa posmu (st. Šķirotava un Rīga- pas.) oficiālā līmenī atzinuši par bīstamāko gājējiem Latvijā. Tagad, kad vēl nojauca trotuāru uz Slāvu tilta, perspektīvas kļuvušas vēl jaukākas, proti, ir izvēle- iet ikdienas gaitās 3 km garu līkumu vai pār manevru zonai. Visi, protams, ņem otro un katrs dodas pāri, kā māk.

Kas attiecās uz Bolderājas dzelzceļu- man šķiet, ka derētu gan kādi 3 pāri dīzeļvilcienu tur. Domājams, ka tur varētu būt kaut kāds ekonomiskais pamatojums un rentablitāte. Bet tur iniciatīvai tiešām jānāk no domes, valsts diez vai par ko tādu maksās.

Offline miniaturmodelle

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +11/-0
  • Viss kas notiek, notiek uz labu!
    • Miniaturmodelle
Bleķis tas viss...
Protams! Diemžēl tie ir tikai tukši vārdi un nav ņemami pietiekoši nopietni!

Offline vladl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 765
  • Karma: +9/-0
Это сколько надо средств, чтобы отремонтировать пути на Болдераю, построить перроны, сделать новую систему сигнализации и все это ради нескольких пар пассажирских поездов в сутки. Вряд ли. Рижская дума уже отказалась от так называемых городских электричек, нет пассажиропотока. Так что перспективы с Болдерайской веткой весьма туманны.

Offline Jānis

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 90
  • Karma: +1/-0
  • Svētdienas fotogrāfs ar vakardienas kameru
    • http://laikraksts.net76.net
Пути, сколько понимаю, в хорошем состоянием. Ограничение скорости для грузовых там 60км/ч. Ну да, электрожезловую систему, наверное, надо убрать, но если построит ст. Болдерая-2, то это в любом случем сделает. Перронов также большевству переделают, думаю, построить одного новово не проблема.

Offline toms

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 180
  • Karma: +8/-0
Вести Сегодня: Поезд в Болдераю

Как рачительно использовать инфраструктуру
С завидной регулярностью на повестку дня всплывает и так же быстро затухает вопрос о возобновлении движения пассажирских поездов в Болдераю.
При этом исследования и предпроектные изыскания заказываются самым верхом и потом тонут в самом низу выдвижных ящиков рабочих столов высоких чиновников. Пока бумага совершает свой оборот, люди из Болдераи трясутся в переполненных автобусах и маршрутках по узкому шоссе. А ведь рельсы лежат рядом. И уже более 135 лет.
Да и поезда в Боледераю ходили еще за 40 лет до Первой мировой войны. На границе позапрошлого и прошлого века из Риги в Усть–Двинск вели первые «мотрисы» — двухэтажные паровозовагоны. И между двумя мировыми войнами от 3 до 5 раз в сутки из Усть–Двинска в столицу отправлялся пассажирский поезд. И даже после войны, до середины 1950–х годов, ходили поезда…
Рижская дума долгие годы рассматривала различные планы «городских электричек», из документа в документ переписывала необходимость интеграции железной дороги в сеть общественного транспорта, но к реальным действиям приступила весьма условно. В прошлом году открыли дополнительный рейс электрички Прие-дайне — Рига — Вецаки. Благодаря действию или бездействию этот поезд ходил весьма ненагруженным, помимо прочего, намотав порядка 70 тысяч латов расходов по территории Рижского района и почти без пассажиров, и в конце концов с Нового года был закрыт.
Если же говорить о реальных «городских поездах», то просто лишним рейсом не обойдешься. Требуется устроить дополнительные станции — Мукусала (над ул. Мукусалас), Альтона (в конце ул. Марупес), Страдини (у переезда ул. Лиепаяс) и Анниньмуйжа (между Золитуде и Имантой) и, соответственно, разворотные тупики в самой Иманте. И ездить чаще двух раз в сутки.
Но вернемся к поезду в Болдераю. Создав (восстановив) остановочные платформы Александергальт (у Юрмалас гатве), Нордеки
(у ул. Слокас), Лачупе (у ул. Буллю), Силикаты (у ул. Силикату) и Болдерая у ул. Пиестатнес, можно начать движение дизель–поездов. Хотя бы в час пик. Ведь поезд — это дорогое удовольствие, километр которого обходится порядка 12 латов. Поэтому при хоть малейшем неправильном ходе в расписании движения или тарифной политике идею можно грохнуть на корню. Чтобы она реально заработала, проезд следует разрешить оплачивать как железнодорожными, так и э–талонами, стоимость проезда должна быть аналогичной цене автобусного билета и действительны все скидки Рижской думы.
Пока же департамент развития предлагает начать движение поездов от ст. Рига по болдерайской ветке лишь до ст. Лачупе и затем — поворот направо к ст. Ильгюциемс. Но так Болдерая снова остается без железнодорожного сообщения.

Вадим ФАЛЬКОВ
Вести Сегодня
27.05.2009
toms

Offline Jānis

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 90
  • Karma: +1/-0
  • Svētdienas fotogrāfs ar vakardienas kameru
    • http://laikraksts.net76.net
Пока же департамент развития предлагает начать движение поездов от ст. Рига по болдерайской ветке лишь до ст. Лачупе и затем — поворот направо к ст. Ильгюциемс. Но так Болдерая снова остается без железнодорожного сообщения.


Tas laikam tās arhaiskās drošības sistēmas starp Lāčupi un Bolderāju dēļ.  :-\

Offline vladl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 765
  • Karma: +9/-0
Re: Priekšvēlēšanu solījumi | Довыборные обещания
« Reply #8 on: June 10, 2009, 05:08:55 PM »
А какой смысл запускать поезд в Ильгюциемс? У этого района итак прекрасное сообщение с центром - трамвай, троллейбус, автобус, причем по разным маршрутам следования. И до вокзала в среднем идти около 10 минут.

Offline Railman

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 77
  • Karma: +1/-0
Re: Priekšvēlēšanu solījumi | Довыборные обещания
« Reply #9 on: June 28, 2009, 07:16:16 PM »
Uz lidostu ir jābūvē dzelzceļš, nevis tramvajs!
Un pieturas tikai divas Centrālā stacija un Lidosta!